lørdag 19. november 2011

Ventetid snart over for alle

Sitter og har 3 valpekull her, litt under spesielle omstendigheter kan man si.

Da vi måtte bort fra huset, ikke fikk med oss noe, er saker og ting litt på "halv tolv", men hundene har det fint, takk og lov!

Mimmi var først ute med å valpe, hun fikk 2 små den 4. november, en tispe og en hann.  De er store og fine, har åpnet øynene nå og har det ganske så bra, ser det ut til.

Dagen etter at vi i all hast måtte ut av huset, ble Emma mamma til 3 hanner, hun fødte heldigvis da vi var kommet litt til hektene, og fine gutter ble det også:)  De er runde og gode.  Åpner vel også snart øynene, de er 11 dager idag, så tiden nærmer seg for den biten.

Amy, den store malteserjenten, hun vi trodde skulle eksplodere, kom med hele 6! valper, det er jo helt ekstremt for en slik liten rase...3 var normale i størrelsen, og 3 var rundt 70 gr. omtrent halvparten av det som er vanlig for disse.  Vi trodde ikke disse skulle klare seg, men med mye innsats, være våken og passe på at de minste også kom til pattene, ser det ut til at de har greid seg, 1 uke er de idag.  De minste har doblet vekten, og da skal man være glad!

Nå er det bare Mirabell som venter seg en av de nærmeste dagene, der er vi spente, hun fikk nemlig 5 forrige gang, også enormt mye for en liten mamma, håper det kommer litt færre valper nå...

Dessverre fikk jeg ikke med meg boken der jeg noterte alle interesserte i disse valpene, så jeg håper på forståelse om noen føler seg glemt, det er ikke meningen, men når man ikke får med seg noe fra hjemmet, må nok valpeinteresserte følge med meg, for jeg har altså ikke noe særlig å hjelpe meg med her.  Så beklager om noen føler seg forbigått!

Ellers har vi ikke tatt allverdens bilder av småtassene, men noen få har det blitt, de som følger med på facebooksiden har vel alt fått de med seg, og de små er nå enda mest "klumper", blir mer å se på når de får øyne.

                                                          Mirabell blir stadig tykkere..



Amys små, de minste her..







Ojoj, så mange jeg har å holde styr på!





En av de "store" valpene til Mimmi, skimter såvidt at øynene har begynt å åpne seg, og næringsvett har de heldigvis!



 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar